link href='http://i1089.photobucket.com/albums/i352/pbhp/110x110/insertafacecouplesketch110x110.jpg' rel='shortcut icon' type='image/jpg'/>

Farina Syauqina

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, June 30, 2011

Arah tuju ku......

www.tips-fb.com
Dear diary.. ( ececece.. diary tu benda secret, mane leh tulis kat sini.. =.="  )

Dah lame rupenye kan aku tak menulis pasal isi hati kat sini.. asyik-asyik ngan lirik lagu, pastu sajak... awww~ nukilan aku sendiri yang langsung tak best. Kutuk diri sendiri pehal la plak. Atoi!! Takpe la, janji aku bahagia. Bahagia ke aku sekarang?? Cam minah sakit otak jek aku rase. Tak abes-abes babak gila jugak kau pilih. 3 suku betol.. Alaaa, name lagi emo kan.. sape tak emo tuu, bukan manusia la jawabnye. binatang pon emo laaa! Haih! Tak perlu aku nak explain sal binatang-binatang nih. Tak termasok dlam coretan kamus hidup yang lara sepi nih. Cewaah! Ahak! dah datang dah penyakit diaaaaaa~

Errmm, aku tipu kalau aku cakap aku bahagia sangaaaaat ngan hidup aku sekarang. Bahagia tetap bahagia. Tapi cahaya tu, kureeeng laa. Haha! Tak berapa nak berbunga. Uhuk! Malas laa nak mempromosi kesakitan kejiwaan aku nih. Tapi tu laa hakikat yang kena aku hadapi. Sakiiit~ Dulu kena, sekarang.. hampir-hampir kena.. Tobat ahh aku nyesal.. And aku serik gilaaaaa! Betul la orang cakap.. remaja sekarang kalau tanya, pengalaman paling pahit.. Adalah putus cinta! Alamak.. kantoooooi~

Jap aku nak gelak dulu. HAHAHAHAHHAHAHHHA! ntah pape penyakit aku ni.. asal sebot jek bab jiwang, mesti nak gelak, pastu nangis.. haih! yelaaaa, mane tak nye.. mule-mule bukan kemain bahagia la, happy laa, sampai tersemput-semput dada.. haaaa! skang, amek kau,, tersemput-semput kau nangis. Cari penyakit sape suruh. Orang kate, jangan gelak banyak-banyak, sebab takut pastu nangis. Tengok laa cam aku nih. haaa~ semput!! haaaa~ semput!! hahahaha~! padan muke =.="

Oiiii.. umo baru 19.. dah gatal, ape ke hal??!! Aku cakap kat aku sendiri laa ni.. Alaaa, name lagi remaja (remaja lagi ke?) nak laa disayangi dan menyayangi. Wah gituuuu! Tapi single is always be the best laaa. Tak payah nak 'ngotok-ngotok', tak payah nak amik tau hal orang lain. Baju pun mesin yang basuh, ade hati nak berpakwe.. Errrrrr... ye ker? haha! Hakikat babe! Hakikat.. Aku la mangsa cinta.

Skang aku kena laa kuatkan diri aku balik,, lepas ape yang terjadi april lepas.. ingatkan da cukup kuat.. katang orang kata.. haha.. Tapi tak jugak kuat.. maybe sebab terlampau layan sangat perasaan tuu. sampai la jadi perasan! hehehe~ so, sekarang terkena lak badi ketiga kot. haha! and i think.. cukup...cukup laa wat mase ni.. i need some rest.. bawak-bawak banyak laa sedar diri dan bertaubat.. tak tahan da kene frust jek memanjang, cume situasi jek lain-lain.. wei wei.. stop it! weeeeeeeeeeei! geram gak ngan aku nih. tak reti-reti bahasa. pisang buruk da banyak kali berbuah la wei!

Soooo.. sekarang just follow the flow life.. Andai ada la jodoh ngan si dia (sapa ntah..), ada la tuu.. Kalau takde,  soo, aku redha jek la. Maybe someone out there is waiting for me, just i don't know who then. And malas nak tau jugak, sebab semua ni Allah dah takdirkan. sejauh mane pn kita lari, andai kata tu lah jodoh kita, dia akan datang jugak kat kita.. Ayat cam tak leh blah..! haha.. Terimalah hakikat dowh. Farina Syauqina ni bukan kaum Hawa yang lemah. hekhek!

Selagi aku boleh single, selagi tu laa aku akan mempertahankan status aku.. selagi belom sampai seru untuk aku membina masjid. heee~ aku tak galok tau.. sape taknak bina masjid kan.. i mean berkahwin.. Aii~ kawen! haha. * gatal sudaa datang* aishh! kawen tu wajib bagi yang cukup. cukup ape-ape jela asalkan boleh berkahwin. dari segi harta, walaupun seciput, tapi diharuskan jugak kan. So, kahwin adalah perkara yang dituntut jugak dalam Islam.. malas nak cakap lebih sebab aku pn jahil lagi. nati tersalah, kang x memasal kene saman..

Bila hati da terbuka untuk terima orang lain dalam hidup, insyaALLAH hajat tu akan aku teros dan perjuangkan.. ehek! kena baiki diri dulu untuk jadi bini mithali :)) baru laa laki tak lari! atoooi!


shomeeeeel :) awwwww~

peace ('.^)V

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Asyraf + Farina

Asyraf + Farina
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers